Dnia 6 lutego 2024 klasa 2c „zwiedzała” Polskę. Zadaniem uczniów było odnalezienie większych miast, a także wskazanie ich na mapie. Rozmawialiśmy o rejonach Polski, a także o tym co je charakteryzuje. Wiemy, gdzie leży stolica Polski a także to, że nasz kraj podzielony jest na 16 województw. Uczniowie musieli wykonać zadania ze swoją mapą na
Uczniowie klasy 3a realizując klasowy projekt geograficzny zaprezentowali kolejne ciekawe do odwiedzenia miejsca. Powstały prace zarówno w języku polskim jak i angielskim. Tym razem odwiedziliśmy daleki Wietnam, śródziemnomorskie Włochy i Grecję, królewską Wielką Brytanię, zieloną Irlandię, a na koniec zawitaliśmy do Polski. Nasi przewodnicy zadbali o
Uczennica klasy 3b Ada zorganizowała dziś na zajęciach muzyki prywatny koncert, który zagrała specjalnie dla swojej klasy na wiolonczeli. Przy okazji mogliśmy dowiedzieć się wiele na temat tego dostojnego instrumentu smyczkowego, poznać metronom, smyczki, kalafonię, ale przede wszystkim wiolonczelę. Ada zagrała wiele utworów oraz
Wstrzymał Słońce, ruszył Ziemię. Polskie go wydało plemię. Niesamowita historia Mikołaja Kopernika, jednego z najsłynniejszych Polaków, człowieka, który zrewolucjonizował naukę i myślenie o wszechświecie, opowiedziana na deskach Teatru Kamienica. Okazję do obejrzenia tego spektaklu miały 20 lutego klasy 4b i 4c. Wszyscy bawili się świetnie, ponieważ
16 lutego klasy 5a i 5b wybrały się na bardzo interesującą lekcję do Kinoteki. Na samym początku uczniowie uczestniczyli w niezwykle ciekawej i angażującej lekcji prowadzonej przez aktorkę Natalię Berardinelli. Tematem zajęć były zagrożenia, które oferują nam social media. Uczniowie obejrzeli kila fragmentów filmów i przysłuchali się kilku wywiadom, a
Zbliżając się do końca naszych tegorocznych zimowych przygód, postanowiliśmy pożegnać zimę projektowo, na sportowo. Pracując w grupach omówiliśmy najciekawsze dyscypliny sportowe, poznając związane z nimi angielskie nazewnictwo, a także sprzęty, stroje, zasady i historie najciekawszych z nich. Współpraca zawsze się opłaca, dlatego
W trakcie poznawania przygód Elegancika z "Zaczarowanej Zagrody" oraz środowiska Antarktydy, zainspirowani magią bieguna południowego uczniowie klasy 2b postanowili stworzyć własne makiety śnieżnej krainy, które z dumą prezentowali na klasowej wystawie plastycznej. Pracując w grupach tworzyli lodowce, śnieżne góry, a także stacje
Głównym celem naszej inicjatywy jest poszerzenie wiedzy naszych uczniów na temat budowy i funkcji ludzkiego ciała. Poprzez interaktywne lekcje, eksperymenty i prace plastyczne, staramy się rozbudzić ich ciekawość oraz zainspirować do nauki.
22 lutego miała miejsce debata Oksfordzka na temat zadawania prac domowych w szkołach. Dyskusja skupiła się na różnych aspektach tego zagadnienia, obejmując zarówno argumenty za, jak i przeciw. Poniżej przedstawiam główne punkty debaty:
Tym razem zadaniem klas VI było wyszukanie ciekawego gatunku owada i stworzenie jego modelu. Modele były tworzone z różnych materiałów, ale każdorazowo Uczniowie starali się odwzorować cechy gatunkowe np. błoniaste skrzydła, liczbę odnóży czy ilość kropek na biedronce. A oto rezultaty.
Czy jest ktoś, kto nie lubi grać w planszówki? Klasa 4c z trudnością była w stanie wskazać taką osobę. W tym tygodniu uczniowie wcielili się w twórców gier planszowych. Ich zadaniem było znalezienie pomysłu, zaplanowanie, zaprojektowanie gry, ale również – stworzenie jej a następnie… zagranie, aby można było zweryfikować, czy wszystkie pomysły
Każdy z nas przynajmniej raz oglądał w telewizji debaty i przynajmniej raz każdemu z nas przeszło przez myśl, że moglibyśmy mieć względem nich jeszcze wiele do życzenia… Do zupełnie innych wniosków można natomiast dojść po lekcjach w klasach 6a oraz 6b realizowanych w ramach lekcji polski+. Na zakończenie cyklu lekcji dotyczących argumentacji,
W poniedziałek 12 lutego klasy 5 i 7 uczestniczyły w spotkaniu z przedstawicielem straży miejskiej. Podczas warsztatów uczniowie poznali zjawisko fonoholizmu, dowiedzieli się jak ważne jest bezpieczeństwo w sieci, dlaczego stalking jest zły i na co uważać zawierając znajomości przez Internet.
W ramach projektu „Gry planszowe o procentach” klasy 6 stworzyły nieszablonowe narzędzie edukacyjne, uruchomiły wyobraźnię i kreatywność, doskonaląc przy tym umiejętności komunikacyjne i budowania relacji. Uczniowie w kilku etapach samodzielnie oraz w grupach projektowali własne gry, ustalali zasady oraz ich przebieg. Ułożyli i rozwiązali ponad