Według dawnych wierzeń noc świętego Andrzeja miała magiczną moc, pozwalającą zerknąć w przyszłość. W związku z tym uczniowie klasy 4d postanowili sprawdzić, co czeka ich w najbliższym czasie. Sami przygotowali wróżby i zabawy andrzejkowe. Każdy uczestnik z niecierpliwością przekuwał papierowe serce, aby odczytać imię swojej przyszłej sympatii,
Klasy 4 uczestniczyły w zajęciach profilaktycznych przeprowadzonych przez Straż Miejską m.st. Warszawy. Były to: zajęcia przygotowujące do egzaminów na kartę rowerową: „Rowerowy ruch drogowy” i zajęcia teoretyczne - przepisy drogowe i zasady bezpiecznego poruszania się rowerem.
W ramach omawiania lektury obowiązkowej „Hobbit, czyli tam i z powrotem” klasa 6b wzięła udział w wyjątkowym projekcie, który rozwinął wyobraźnię i kreatywność uczniów. W ramach zadania, uczniowie podzieleni na grupy, bazując na lekturowej wiedzy stworzyli własne mapy fantastycznych krain, wykorzystując ryż do wyznaczenia granic poszczególnych
W czwartek 14/11/24 uczniowie klasy 2a mieli okazję spotkać się z ratownikiem medycznym (Medicover), który szczegółowo opowiedział o swojej pracy oraz zaprezentował wyposażenie karetki. Wszyscy mogli osobiście przetestować rozkładanie i składanie noszy, zajrzeć do wnętrza, a nawet usiąść za kierownicą pojazdu.
Joanna – wychowawczyni klasy 2a
21.11.24 na 45 minut społeczność klas 5-8 naszej szkoły zjednoczyły wspólne działania matematyczne w ramach obchodów XIV Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia. Przygotowania do świętowania zostały poprzedzone intensywnym treningiem rachunków pamięciowych I wyłanianiem najsprawniejszych w obliczeniach uczniów, by w dniu świętowania utworzyli
Wystąpienie Marcina Lutra w 1517 r. zapoczątkowało kolejny rozłam w chrześcijaństwie. W Europie jak grzyby po deszczu mnożyły się kolejne wyznania - luteranizm, kalwinizm, anglikanizm. Na ulicach, uniwersytetach i w kościołach toczyły się zaciekłe dysputy teologiczne. Z powodu różnic w wyznaniach często dochodziło do krwawych wojen religijnych. Do
Wczoraj klasy 4 pojechały do Teatru Muzycznego 'Roma', na spektakl pt. :"Księga dżungli'. To historia chłopca zwanego „Żabą”, który trafia do dzikiej i bezwzględnej, ale kierującej się swoim odwiecznym prawem zwierzęcej społeczności. Uwspółcześniona adaptacja powieści potraktowana została jako wspaniała okazja do zmierzenia się z trudnościami i
31 października w Prywatnej Szkole Podstawowej nr 51 na ulicy Włodarzewskiej odbył się Dzień Mody Jesiennej, zorganizowany przez Samorząd Szkolny. Było to wyjątkowe wydarzenie, które dało możliwość integracji, dobrej zabawy oraz było okazją do wykazania się kreatywnością. Podczas piątej godziny lekcyjnej w klasach panowała luźna atmosfera -
Dzień Niepodległości - 11 listopada - uczniowie klas 1-4 celebrowali kilka dni wcześniej 8.11. Święto ważne w naszych sercach pozwoliło przypomnieć czym jest wolność i jak bardzo powinniśmy ją doceniać. Uczciliśmy ten wyjątkowy dzień pięknym śpiewem hymnu oraz pieśni patriotycznych, towarzyszyła nam zaduma nad losami naszej ojczyzny na przestrzeni
– projekt edukacyjny o podróży Bilgga Baginsa
Klasa 6a zakończyła przygodę z lekturą "Hobbit, czyli tam i z powrotem" J. R. R. Tolkiena. Uczniowie, pracując metodą projektu, wykonywali prace grupowe, w których mieli omówić
Ucząc się o zwierzętach istotne jest znalezienie związku pomiędzy budową i fizjologią organizmu, a jego środowiskiem życia. Odwracając kota ogonem, czyli zaczynając od tyłu, klasy 6 zaprezentowały przystosowanie do zajmowanych środowisk przez wymyślone przez siebie zwierzęta. A oto rezultaty prac.
Magdalena - nauczycielka nauk przyrodniczych
"Na lekcji języka angielskiego nasza klasa podjęła się ekscytującego projektu – stworzyliśmy własną wersję piosenki z podręcznika! Każdy z uczniów miał możliwość wniesienia swoich pomysłów i interpretacji, co sprawiło, że nasza wersja stała się unikalna i pełna kreatywności. Praca nad piosenką pozwoliła nam nie tylko doskonalić umiejętności językowe,
W dniach 28-31 października w szkole przy ul. Włodarzewskiej odbyły się warsztaty pod tytułem "Komunikacja w różnorodności" dla klas 4-8. Edukatorka Pani Justyna Karska z SOS Wioski Dziecięce skupiła się na rozmowie o talentach i mocach poszczególnych uczniów oraz o korzyściach wynikających ze współpracy w kontekście uzupełniania się owych
W dniu 31 października 2024 roku uczniowie klas V z Prywatnej Szkoły Podstawowej nr.51 w Warszawie wyruszyli na wycieczkę szkolną do Muzeum Narodowego. Początek nie zapowiadał się zbyt dobrze, muzeum kojarzyło się wszystkim z nudnym miejscem, bo co może być intrygującego w średniowiecznych, czy renesansowych dziełach sztuki?